Another controversial teacher-disciple relationship. Pierre Bourdieu & Luc Boltanski, around the problem of the action and the axiology of the researcher
This article seeks to measure the differences between the structural constructivist sociology of P. Bourdieu and the pragmatic sociology of L. Boltanski. We chose to cover some axes of the works of both authors, proposing in each one hypothesis of rupture or continuity. First, the way they define th...
| Autores principales: | Nardacchione, Gabriel, Tovillas, Pablo | 
|---|---|
| Formato: | info:eu-repo/semantics/article | 
| Lenguaje: | Español | 
| Publicado: | 
            Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación
    
        2018
     | 
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://www.relmecs.fahce.unlp.edu.ar/article/view/Relmecse033 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/27565  | 
Ejemplares similares
- 
                
                    Pierre bourdieu and the unveiling of interaction in the social world        
                          
por: Martinez, Flavia Wegrzyn, et al.
Publicado: (2016) - 
                
                    Contexto político y semblanza biográfica de José Luis Rodríguez Zapatero        
                          
por: José Francisco Jiménez Díaz, et al.
Publicado: (2011) - 
                
                    Introduction to the method of Pierre Bourdieu        
                          
por: Scartezini, Natalia
Publicado: (2012) - 
                
                    La desventura de ser soltero: introducción a la sociología rural de Pierre Bourdieu        
                          
por: Martínez Valle, Luciano
Publicado: (2005) - 
                
                    Análise de políticas educacionais: a abordagem do ciclo de políticas e as contribuições de Pierre Bourdieu        
                          
por: Rayane Regina Scheidt Gasparelo, et al.
Publicado: (2018)