Difficulties and barriers presented by a group of Math teachers in the study of Hyperbolic Geometry
The aim of this article is to describe the difficulties and barriers presented by a group of Junior School Math teachers during an introductory course on Hyperbolic Geometry. Forty-one Math teachers participated in this research, from cities in the northern region of the state of Paraná, Brazil. A...
| Autores principales: | Lovis, Karla Aparecida, Franco, Valdeni Soliani, Barros, Rui Marcos de Oliveira |
|---|---|
| Formato: | info:eu-repo/semantics/article |
| Lenguaje: | Portugués |
| Publicado: |
Universidade Estadual de Campinas
2014
|
| Materias: | |
| Acceso en línea: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8646565 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/67399 |
Ejemplares similares
-
Developing creative activity abilities of students in higher educational establishments
por: Dorofeev, Sergey Nikolaevich, et al.
Publicado: (2021) -
El aprendizaje de homotecias mediante el uso de recursos tecnológicos en la enseñanza media secundaria
por: Garcés Toledo, Juan Pablo
Publicado: (2020) -
Propuesta pedagógica mediada por las TIC para el fortalecimiento y desarrollo del pensamiento geométrico en estudiantes de noveno grado del Colegio Camilo Daza de Cúcuta
por: Sarabia Trigos, Henry
Publicado: (2020) -
Fortalecimiento del pensamiento geométrico, en los estudiantes de noveno 01 de la sede Monseñor Rafael Afanador y Cadena de la Institución Educativa Bethlemitas Brighton de Pamplona
por: Rico Leal, Lilian Patricia
Publicado: (2020) -
La investigación como creatividad
por: Vilariño, María Cristina
Publicado: (2015)