La intertextualidad en la copla popular de México
Intertextuality in traditional and popular poetry arises as a result of two phenomena. Firtstly, is the emergence of a new song as a parody of another (contrahechas); and, secondly, when in a song there is a mention to another text producing complicity between the performers and the audience during...
| Autor principal: | |
|---|---|
| Formato: | info:eu-repo/semantics/article |
| Lenguaje: | Español |
| Publicado: |
Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación
2012
|
| Acceso en línea: | https://www.olivar.fahce.unlp.edu.ar/article/view/Olivarn18a10 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/26934 |
| _version_ | 1782339058677055488 |
|---|---|
| author | Gómez Estrada, Grissel |
| author_facet | Gómez Estrada, Grissel |
| author_sort | Gómez Estrada, Grissel |
| collection | Repositorio |
| description | Intertextuality in traditional and popular poetry arises as a result of two phenomena. Firtstly, is the emergence of a new song as a parody of another (contrahechas); and, secondly, when in a song there is a mention to another text producing complicity between the performers and the audience during the performance |
| format | info:eu-repo/semantics/article |
| id | clacso-CLACSO26934 |
| institution | CLACSO, Repositorio Digital |
| language | Español |
| publishDate | 2012 |
| publisher | Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación |
| record_format | greenstone |
| spelling | clacso-CLACSO269342022-03-16T18:01:02Z La intertextualidad en la copla popular de México Gómez Estrada, Grissel Intertextuality in traditional and popular poetry arises as a result of two phenomena. Firtstly, is the emergence of a new song as a parody of another (contrahechas); and, secondly, when in a song there is a mention to another text producing complicity between the performers and the audience during the performance La intertextualidad en la lírica tradicional y popular surge como resultado de dos fenómenos: el surgimiento de una canción nueva (canciones contrahechas), en especial como parodia de la primera, y cuando una canción menciona a otra, creando una complicidad entre los intérpretes y el público durante la performance 2012-12-01 2022-03-16T18:01:02Z 2022-03-16T18:01:02Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion https://www.olivar.fahce.unlp.edu.ar/article/view/Olivarn18a10 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/26934 spa https://www.olivar.fahce.unlp.edu.ar/article/view/Olivarn18a10/pdf_11 application/pdf Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación Olivar. Revista de Literatura y Cultura Españolas; Vol. 13 No. 18 (2012): La tradición poética occidental: usos y formas; 201-219 Olivar; Vol. 13 Núm. 18 (2012): La tradición poética occidental: usos y formas; 201-219 Olivar. Revista de Literatura y Cultura Españolas; Vol. 13 N.º 18 (2012): La tradición poética occidental: usos y formas; 201-219 1852-4478 1515-1115 |
| spellingShingle | Gómez Estrada, Grissel La intertextualidad en la copla popular de México |
| title | La intertextualidad en la copla popular de México |
| title_full | La intertextualidad en la copla popular de México |
| title_fullStr | La intertextualidad en la copla popular de México |
| title_full_unstemmed | La intertextualidad en la copla popular de México |
| title_short | La intertextualidad en la copla popular de México |
| title_sort | la intertextualidad en la copla popular de méxico |
| url | https://www.olivar.fahce.unlp.edu.ar/article/view/Olivarn18a10 http://biblioteca-repositorio.clacso.edu.ar/handle/CLACSO/26934 |